تاریخ شمسی : 1403/2/10 تاریخ میلادی : 4/29/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

تحلیل برنامه مالی یک واحد کاری یا سازمان از دیدگاه مالیاتی را برنامه ریزی مالیاتی می گویند . برنامه ریزی مناسب مالیاتی در زمان راه اندازی کسب و کار به وسیله شرکت یا موسسات حرفه ای مشاوره مالیاتی در سراسر دنیا انجام می شود . براساس برنامه ریزی دقیق مالیاتی ، تمامی امور مالیاتی سازمان به درستی انجام می شود و با پرداخت به موقع حداقل مالیات فعالیت خود را ادامه می دهند و سازمان هیچ جریمه مالیاتی را متحمل نمی شود .

در ادامه قصد داریم اهداف برنامه ریزی مالیاتی و مزیت ها و انواع آن را بررسی کنیم . برای کسب اطلاع از چگونگی استخدام حسابدار می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه نمایید .

اهداف برنامه ریزی مالیاتی

از مهم ترین اهداف برنامه ریزی مالیاتی می توان به اطمینان از وضعیت مالی سازمان در امن ترین حالت ممکن اشاره کرد . در برنامه ریزی دقیق مالیاتی یک واحد کاری کسب و کار ، مواردی چون میزان درآمد و زمانبندی آن ، خرید و سایر برنامه ریزی های هزینه ها را شامل می شود . از دیگر اهداف مهم برنامه ریزی مناسب مالیاتی می توان به کاهش بار مالیاتی ، سرمایه گذاری پربار، رشد اقتصادی ، به حداقل رساندن مشکلات اقتصادی و ثبات آن اشاره کرد .

برنامه ریزی مالیاتی دقیق و مناسب با استفاده از تکنیک های مخصوص می تواند روش سودمند برای سرمایه های طبیعی و ثبات اقتصادی در سازمان و واحد کسب و کار گردد . استفاده از نقشه راه مالیاتی باعث می شود پول در جامعه جریان پیدا کند و موجب رشد اقتصاد کشور شود .

شناخت انواع برنامه ریزی مالیاتی

برنامه ریزی مالیاتی درصورتی که در چهارچوب قوانین مالیاتی کشور انجام شود، روشی مناسب برای صرفه جویی در پرداخت هزینه های مالیاتی سازمان و کاهش بار مالیات واحد کسب و کار می گردد. نقشه راه مالیاتی انواع مختلفی دارد که شامل برنامه ریزی مالی کوتاه و بلند مدت ، برنامه ریزی مالی هدفمند ، برنامه ریزی مالی مجاز .

در برنامه ریزی مالیاتی مجاز و هدفمند ، مالیات دهنده تلاش می کند براساس قوانین مالیاتی موجود تا جایی که می تواند از پرداخت مالیات خود بکاهد . اما در برنامه ریزی مالیاتی کوتاه و بلند مدت برنامه ریزی برای اهداف خاص کوتاه مدت انجام می شود و در صورتی که مالیات قرار نیست بلافاصله پرداخت شود ، برنامه ریزی مالی بلند مدت انجام می شود .

مزیت برنامه ریزی مالیاتی در واحدهای کسب و کار

همان گونه که قبلا بیان کردیم داشتن برنامه ریزی دقیق مالیاتی مزیت های ارزشمندی برای واحدهای کسب و کار و سازمان های بزرگ و کوچک به همراه دارد . در ادامه مقاله به طور مختصر چند نمونه از فواید مهم استفاده از نقشه راه مالیاتی را برای شما بیان خواهیم کرد :

مهم ترین اهداف برنامه ریزی دقیق مالیاتی صرفه جویی در پرداخت مالیات می باشد که برای واحد کسب و کار و سازمان کاهش بار مالیاتی را به همراه خواهد داشت . آگاهی از مالیات و پرداخت به موقع آن به افراد کمک می کند تا در پرداخت مالیات صرفه جویی شود و هم چنین از بودجه باقی مانده مالیات در سرمایه گذاری مجدد استفده شود . نکته قابل توجه در سرمایه گذاری از طریق هزینه های صرفه جویی شده در مالیات این است که بهتر است قبل از انجام آن با مشاور مالی شرکت های متخصص در این زمینه مشورت های لازم را داشته باشید . افزایش سود دهی از دیگر مزیت های استفاده از نقشه راه مالیاتی محسوب می شود . در واحدهای کسب و کاری که برنامه ریزی دقیق برای پرداخت مالیات خود دارند ، تمام هزینه های مالیاتی سازمان به طور کامل در موعد مقرر پرداخت می شود و با استفاده از روش های مناسب سود بیش تری نصیب سازمان ها می گردد . پس با استفاده از خدمات مالیاتی سود بیش تر به شرکت و واحد کسب و کار تعلق می گیرد .

کلام پایانی

هر واحد کسب و کار برای برنامه ریزی دقیق مالیاتی بهتر است از مشاوران مالیاتی حرفه ای کمک بگیرد تا از طریق این افراد بتواند بهترین و کارآمدترین برنامه ریزی را داشته باشد . کارشناسان و مشاوران حرفه ای مالیاتی موسسه های حسابداری با تجربه فراوان و اطلاع از قوانین و مقررات مالیاتی کشور می توانند بهترین برنامه ریزی مالیاتی را که متناسب با واحد کسب و کار شماست تنظیم نمایند . برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه می توانید به سایت حسابکاران مراجعه نمایید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com